mandag den 28. oktober 2013

Æblelæder med kanel og lakrids

Jeg har flere gange set folk på tv producere frugtlæder, men har altid tænkt at det var alt for omstændigt selv at gå i krig med. Men da min egen mor pludselig også kunne servere frugtlæder, måtte jeg igang...

Du skal bruge:
En portion usødet æblemos (Opskrift) - anden frugt/bærmos kan også bruges.
Kanel, lakridsrodspulver eller anden smagsgiver.

  • Smag æblemosen til med det du lige lyster - jeg lavede en portion med kanel og en men lakridsrodspulver. Der skal en del i, før det giver smag
  • Bred mosen ud på bagepapir på en bageplade i et 3-4 mm tykt lag
  • Sæt i ovnen ved 60 grader varmluft i ca 12 timer - varierer efter ovn og tykkelse af moslaget, så hold derfor øje med det
  • Når æblelæderet er tørt at røre ved, og nemt at løsne fra papiret er det færdigt og tages ud
  • Løsn forsigtigt læderet fra papiret og klip det i passende strimler el. stykker

  • Pak det lufttæt med mellemlægspapir imellem, eller lav små praktiske ruller som jeg gjorde



Ingen kommentarer:

Send en kommentar