torsdag den 31. oktober 2013

At være en f***ing lortemor

At gå i børnehave er meget positivt for børns sproglige udvikling...men det er altså ikke alle de nye spændende ord der er lige sjove at gå og høre på herhjemme! Vores 4 årige har det svært for tiden...han mangler at få sine forældres fulde opmærksomhed, hvilket er umuligt med en baby i huset. Dette resulterer ofte i diverse krydrede sprog-udgydelser...så lige for tiden må jeg leve med at være en f***ing lortemor (ved godt det virker lidt plat at censurere, men kan ikke få mig selv til at "tage ordet i min mund"). Det gør ondt at min adfærd kan udløse sådanne udtryk fra min lille dejlige dreng...men når jeg så 5 min efter får at vide, at jeg er sød, smuk og en prinsesse er øjnene ikke længere våde af frustrationstårer, men i stedet glædestårer :) Hurra for det danske sprog!
Jeg blev selv storesøster da jeg var i hans alder (dog lidt yngre). Havde jeg det lige så svært?! Jeg husker det ikke...så jeg håber af hele mit hjerte, at Oliver heller ikke vil huske meget fra denne tid af sit liv, som volder ham så ufattelig mange frustrationer.
Heldigvis er Oliver vildt glad for sin lillebror, og elsker at underholde ham. Mit moderhjerte smelter når jeg oplever hvordan Oliver, som ingen anden, kan få Marius til at klukke af grin :) Så mon ikke jeg overlever at være en f***ing lortemor? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar